Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató adatai:

Cégnév: Rácz Ferencné
Cím: 2030 Érd, Diósdi út 72.
Telefon: +36 30 651 9449
Adószám: 59456317-1-33
Nyilvántartási szám: 57495677
E-mail: nterike55@gmai.com vagy info@mindentextil.hu
Áruház neve: Mindentextil webáruház
Kapcsolattartó neve: Rácz Ferencné
Kapcsolattartó telefonszáma: +36 30 654 9449
Kapcsolattartó e-mail címe: nterike55@gmai.com

A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve: a magyar nyelv, azt a webáruház
elektronikus formában és automatikusan tárolja, melyet a felhasználó számára elérhetővé,
olvashatóvá, nyomtathatóvá teszi.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések írásba foglalt szerződéseknek minősülnek,
azokat az Eladó nem iktatja.

Árak
A webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt, bruttó árak, melyek tartalmazzák a termékek
árát, de nem tartalmazzák a szállítás költségeit. A házhoz szállítás aktuális költségeiről a
webáruház külön erre a célra megnevezett felületén tájékozódhat a vásárló.
Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF
„Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.
Az eladó a webshopon forgalmazott termékek árait és az egyéb feltüntetett árakat – nem
visszamenőleges hatállyal – de bármikor módosíthatja. A módosítás a webshopon történő
közzétételt követően lép érvénybe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül: a 0,- Ft-os ár, továbbá a kedvezménnyel
csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000,- Ft-os termék esetén a 20 %-os
kedvezmény feltüntetése mellett 500,- Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának
lehetőségét, mely alapján a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden
hátrányos jogkövetkezmény nélkül eláll a megrendeléstől.

A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és
ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, rövid
leírását, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie.

Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a „Kosárba teszem” gombra kattintva helyezhet –
tetszőleges számú – terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési
kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.

A Kosár tartalma a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásáig szabadon módosítható, a
kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, abba újabb termékek helyezhetőek, illetve a
kívánt termékszám megváltoztatható.

A Kosár megtekintése
A honlap használata során Ön a honlap jobb felső sarkánál található „Kosár” ikonra kattintva
bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket
eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár
frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak
megfelelő adatokat, így a változtatások esetében az új árat is.

Amennyiben a kosár taralmán nem kíván változatani, úgy kiválaszthatja a termék(ek)
házhozszállítási lehetőségét, mely szerint azt/azokat GLS Házhozszállítással, vagy GLS
Csomagpontra szállítással kéri.

Ezt követően, a „tovább a pénztárhoz” gombra kattintva adhatja meg a számlázási adatokat,
illetőleg lehetősége nyílik kiválasztani, hogy a termék(ek) és a szállítási költség árát közvetlen
banki utalással, vagy utánvétes fizetéssel teljesíti, majd az Általános Szerződési Feltételeket a
kis jelölőnégyzetre kattintással el kell fogadnia.

Elállási jog/ 14 napos visszaszolgáltatási garancia
A vásárló a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. Az elállási jog attól a naptól
számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy az árut átveszi. Az eladó köteles a vásárló által kifizetett összeget
haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteni. A vásárló viseli
az elállási jog gyakorlása miatt, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő
költségeket, ezenfelül egyéb költség Őt nem terheli.

Az eladó azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának
megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható
állapotban, akkor a vásárló kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását,
tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy
hanyagságból idézte elő. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy
(postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru
átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal

biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-
átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia. Utólagos tartalomhiányért, esetleg

sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk.
Ha Ön eláll a szerződéstől, az Ön által kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb az Ön
elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük. A visszatérítés
során amennyiben megfelel, a banki átutalásos fizetési módot használjuk. Hogyha Ön csak más
fizetési mód használatával tudja átvenni a vételárat, akkor azt közölje velünk az elállási
nyilatkozatban. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut,
vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte. Fontos, hogy a fogyasztót terheli annak
bizonyítása, hogy megküldte a kereskedőnek az elállási jogot gyakorló nyilatkozatát.

Ön köteles Rácz Ferencnének (cím: 2030 Érd, Diósdi út 72.) számára az árut indokolatlan
késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napon belül visszakapjuk
az árut. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható
felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha azon az áru jellegének,
tulajdonságainak megállapításához szükséges kezelést meghaladó használat vagy beavatkozás
látható (pl. kopás, szakadás, szennyeződés, mosás, vasalás, méretváltozás, varrás stb.).

Visszatérítés:
Az eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
az eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a
fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Ez a rendelkezés azonban nem
vonatkozik az estleges emelt díjas fuvarozási módból adódó többletköltségekre. Ha a fogyasztó
a legkevésbé költséges fuvarozási módtól drágább szállítási módot választ, az eladó nem köteles
visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási
díjtételek mértékéig áll fenn a visszatérítési kötelezettség.
Az eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az eladó
a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező
módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján, az Eladó a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem
terhelheti. A fogyasztó által hibásan vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai
cím következtében történő késedelem miatt az eladót felelősség nem terheli.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az
alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +3630 651 5449
Internet cím: http://www.mindentextil.hu
E-mail: nterike@gmail.com vagy info@mindentextil.hu

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a
vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az árufogyasztók
részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni.
Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli
panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon
belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi
válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az

alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió
közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését
követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni
annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény
állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon
vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás
köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és
egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a
panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie,
hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető
testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak
megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön
fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy
rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett
a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek
elérhetőségét itt találja:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu